Sunday, October 10, 2010

Raya apabila kecil

Apabila saya masih kecil lagi, saya sering memebeli mercun setiap ramadan. Saya akan sering membeli mercun bersama rakan-rakan serta adik-beradik saya. Kami akan selalu bermain di bawah blok kami dan akan sering membuat bising sehingga lewat malam dan akan mendapat aduan oleh jiran kami. Ibu dan bapa saya akan selalu berasa risau sehingga akan menuggu untuk saya dan abang saya untuk pulang ke rumah. Pada masa kecil, seperti kanak-kanak yang lain saya gemar mengumpul duit dan memakan kuih raya tetapi apabila saya menjadi lebih dewasa saya baru dapat merasakan makna betul Hari Raya. Ia bukan sahaja untuk mendapatkan duit raya tetapi ia dapat mengeratkan lagi silaturahim antara umat islam. Kita seharusnya berminta maaf pada bulan yang mulia kerana terdapat banyak pergaduhan antara manusia pada masa kini.

No comments:

Post a Comment