Monday, September 27, 2010

Berpuasa pada yog

Berpuasa pada masa sukan olimpik belia adalah satu-satu pengalaman yang tidak boleh dilupakan pada hidup saya.Walaupun saya sedang bertanding tetapi saya mencuba untuk berpuasa kerana saya tidak mahu ketinggalan amalan saya.Pengalamannya sungguh menyeronokkan kerana bukan say sahaja yang berpuasa tetapi ada ramai orang daripada merata negara yang turut juga berpuasa.Kami sepasukan mula bersahur pada pukul empat dan kami harus berjalan jah daripada tempat tidur kami hingga ke tempat makan.Walaupun jauh tetapi kita tetep bersemangat untuk bersahur.Sepanjang masa berpuasa kita cuba meluangkan masa kami dengan bercampur dengan remaja-remaja yang lain .Apabila hendak berbuka juga adalah masanya untuk perlawanan pasukan Singapura.Jadi kita tidak mahu berasa terlalu kenyang,lalu kita makan pisang dan cuba berminum sebanyak air jarang.Pengalaman ini tidak akan saya melupakan sepanjang hidup dan hanya menjadi memori sahaja sekarang.

No comments:

Post a Comment